Samen zoeken naar antwoorden

 

Koningsdag is weer voorbij

De oranje kleding ligt weer voor even opgeborgen in de kast. Op het moment van schrijven lijkt het heerlijk weer te gaan worden. Door de vele verschillende activiteiten is er voor jong en oud iets te doen. Dat maakt koningsdag een dag die we als Nederlanders samen vieren.

Samen vieren vinden wij als Lokaal belangrijk
Juist dat samen vinden wij als Lokaal belangrijk. Na de verkiezingen van vorige maand begint een nieuwe raadsperiode. In deze periode komen er verschillende vraagstukken op ons af.

We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn
Die vraagstukken gaan niet alleen over lokale politiek. Ze raken ook inwoners in onze gemeente. Soms hebben mensen daar verschillende meningen over. En eerlijk is eerlijk: het zou maar saai zijn als iedereen dezelfde mening had.

Door de dialoog komen we verder
Daarom is het belangrijk dat we met elkaar in gesprek blijven. Want juist in die dialoog vinden we samen oplossingen voor de vragen die op ons afkomen.

Ik ben klaar voor deze nieuwe raadsperiode
Ik ben er klaar voor om in deze komende raadsperiode samen de dialoog aan te gaan. Samen zoeken we naar vraagstukken én naar antwoorden.

Mijn oranje shirt ligt voor het grijpen
En mocht er een moment komen waarop de dialoog moeizaam gaat? Dan moeten we misschien onze oranje kleding weer aantrekken. Gewoon als reminder dat we het samen doen. Mijn oranje shirt ligt in ieder geval voor het grijpen. Al is dat ook een beetje omdat ik hoop dat ik het deze zomer nog vaak aan kan trekken.

Namens Lokaal,
Joep Wijnen
Raadslid